Close Menu
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΚΠΟΜΠΕΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΤΟΠΙΚΑ
  • ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
  • ΜΑΝΩΛΗΣ ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ – ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • STORIES & GALA
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Facebook Instagram
Ειδήσεις 24/7 , άμεσα και καθαρά
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΤΟΠΙΚΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ – ΚΟΣΜΟΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΜΑΝΩΛΗΣ ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΥΓΕΙΑ
    • STORIES & GALA
    • ΕΚΠΟΜΠΕΣ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
Facebook Instagram
Ειδήσεις 24/7 , άμεσα και καθαρά
Αρχική » Blog » Ο βαθυκόκκινος σούπερ – χυμός που ρίχνει την πίεση και προστατεύει την καρδιά
ΥΓΕΙΑ

Ο βαθυκόκκινος σούπερ – χυμός που ρίχνει την πίεση και προστατεύει την καρδιά

adminBy admin27 Απριλίου, 2026Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
Ο βαθυκόκκινος σούπερ – χυμός που ρίχνει την πίεση και προστατεύει την καρδιά
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email
ΚΤΕΟ Καραμαρίτης ΚΤΕΟ Καραμαρίτης
Θα μπορούσε ένας απλός χυμός να λειτουργήσει ως αποτελεσματική αντιυπερτασιακή θεραπεία; Μάθετε γι΄ αυτόν τον σκουρόχρωμο χυμό, που ρυθμίζει την αρτηριακή πίεση και προστατεύει την καρδιά

Το βραστό παντζάρι σίγουρα κατέχει μια θέση στις σαλάτες του φθινοπώρου. Θα λέγαμε μάλιστα πως συμπεριλαμβάνεται και στα αγαπημένα φθινοπωρινά λαχανικά, χάρη στη γλυκάδα της γεύσης του. Εκτός αυτού, σημαντική είναι και η συμβολή των παντζαριών στην προστασία της καρδιάς αλλά και της φλεγμονής, λόγω των αντιοξειδωτικών που περιέχουν.

Τα ίδια οφέλη παρατηρούνται και στον χυμό του παντζαριού. Η εξήγηση πίσω από αυτά τα πλεονεκτήματα κρύβεται και στα πολύτιμα συστατικά του. Το παντζάρι –καθώς και άλλα τρόφιμα όπως το μαρούλι, το σπανάκι και το σέλινο- είναι πλούσιο σε ανόργανα νιτρικά, τα οποία με τη συμβολή των βακτηρίων στη στοματική κοιλότητα μετατρέπεται σε νιτρικό οξείδιο, το οποίο βοηθά στη ρύθμιση των αιμοφόρων αγγείων και της νευροδιαβίβασης (χημικά μηνύματα στον εγκέφαλο).

Με το γήρας, η παραγωγή νιτρικού οξειδίου μειώνεται, με τις αντίστοιχες μειώσεις να συντελούν σε χειρότερη  αγγειακή (αιμοφόρα αγγεία) και γνωστική (εγκέφαλος) υγεία. Επομένως, πίνοντας συχνά χυμό παντζάρι, ενισχύετε την παραγωγή αυτή, μειώνοντας παράλληλα την αρτηριακή πίεση.

Όσον αφορά την αποτελεσματικότητα στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, ο Mattias Carlström, ερευνητής και καθηγητής Καρδιοφυσιολογίας στο Τμήμα Φυσιολογίας και Φαρμακολογίας του Karolinska Institutet, επισημαίνει ότι η συστολική αρτηριακή πίεση μειώνεται κατά περίπου 4 έως 5 mm Hg και η διαστολική πίεση πέφτει κατά 2 mm Hg, μετά την πρόσληψη 5-10 mmol νιτρικών την ημέρα, κατά μέσο όρο. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι με αυτόν τον απλό τρόπο, μειώνεται κατά 10% ο κίνδυνος πρόκλησης εγκεφαλικού επεισοδίου.

Τι έχουν συμπεράνει μελέτες 

Πολυάριθμες είναι οι μελέτες που έχουν ασχοληθεί με τη συμβολή του χυμού παντζαριού ή ολόκληρου του παντζαριού στην καρδιαγγειακή υγεία. Μια μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Exeter, που δημοσιεύθηκε στο Redox Biology, εξέτασε την επίδραση του χυμού παντζαριού σε 26 υγιείς ηλικιωμένους, οι οποίοι έλαβαν μέρος σε δύο περιόδους μελέτης δέκα ημερών με συμπληρώματα: η μία περιελάμβανε την κατανάλωση πλούσιου σε νιτρικά χυμού παντζαριού και η άλλη ενός εικονικού χυμού χωρίς νιτρικά. Και στις δύο περιπτώσεις, οι χυμοί καταναλώνονταν δύο φορές την ημέρα.

Διαπίστωσαν ότι τα επίπεδα βακτηρίων σχετικών με την καλή αγγειακή αλλά και γνωστική υγεία ήταν υψηλότερα, ενώ παράλληλα η συστολική αρτηριακή πίεση μειώθηκε κατά πέντε μονάδες (mmHg) μέσο όρο μετά την κατανάλωση του χυμού παντζαριού.

Μια διαφορετική μελέτη εξέτασε την επίδραση της κατανάλωσης χυμού παντζαριού 250ml ημερησίως σε 68 ανθρώπους με υπέρταση. Αυτό που ανακάλυψαν οι ερευνητές ήταν ότι αυτή η καθημερινή συνήθεια μπορούσε να μειώσει δραστικά την αρτηριακή πίεση των συμμετεχόντων.

Πηγή: https://www.ygeiamou.gr/diatrofi/356665/o-vathikokkinos-souper-chimos-pou-richni-tin-piesi-ke-prostatevi-tin-kardia/

Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
Previous ArticleΤάκης Λύμουρας: Από το παράνομο πάρτι, την σύλληψη και την δημόσια συγνώμη του το 2012, έως την λάσπη του 2026
Next Article Σε οριακό σημείο τα αποθέματα ψαριών στη Μεσόγειο – Από τις πιο επιβαρυμένες θάλασσες παγκοσμίως
admin
  • Website

Related Posts

Έξαρση γρίπης Α και Covid στις Κυκλάδες: «Σαρώνει» νέους σε Πάρο και Ίο – Αυξημένα κρούσματα και στη Νάξο

12 Αυγούστου, 2026

ΕΣΥ: Πόσα ξοδεύουν τα νοσοκομεία – Οι «πρωταθλητές» σε φάρμακα, υγειονομικό υλικό, υπηρεσίες

11 Αυγούστου, 2026

Φαρμακείο αυτοκινήτου: Τι πρέπει να περιλαμβάνει σύμφωνα με τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό (Εικόνα)

10 Αυγούστου, 2026
Leave A Reply Cancel Reply

FOLLOW US
  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube
IMG-2407d1c7bafec3c6cbb21ba754fddd51-V
ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ

Είμαστε εδώ για να σας παρέχουμε έγκυρη, άμεση και αξιόπιστη ενημέρωση.
Με συνεχή ροή ειδήσεων, άρθρα, ρεπορτάζ και οπτικοακουστικό περιεχόμενο, αξιοποιούμε κάθε διαθέσιμο μέσο ώστε η πληροφορία να φτάνει σε εσάς γρήγορα και καθαρά.

Στόχος μας είναι η ουσία της είδησης, η αλήθεια των γεγονότων και ο σεβασμός στον αναγνώστη.
Ενημερώνουμε χωρίς υπερβολές, με ευθύνη και διαρκή παρουσία, 24 ώρες το 24ωρο.

Email: papazoglounews@gmail.com

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥ

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Τηλέμαχος Καμπούρης: Drones – Όταν η αλαζονεία συναντά τον θεσμικό έλεγχο – 1,15 εκατ. ευρώ των Ροδιτών – και τώρα ζητούνται απαντήσεις
13 Αυγούστου, 2026
Δωρεάν κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας για Αγγλικά, Γαλλικά, Ιταλικά και Γερμανικά σε μαθητές της Γ΄Γυμνασίου
13 Αυγούστου, 2026
Απλοποιείται η καταχώριση ληξιαρχικών πράξεων για Έλληνες εξωτερικού
13 Αυγούστου, 2026
XΡΗΣΙΜΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ & ΑΠΟΡΡΗΤΟ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ειδήσεις 24/7 , άμεσα και καθαρά
Facebook Instagram YouTube
© 2026 BSee.gr Designed by BSee.gr.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.