Close Menu
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΚΠΟΜΠΕΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΤΟΠΙΚΑ
  • ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
  • ΜΑΝΩΛΗΣ ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ – ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • STORIES & GALA
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Facebook Instagram
Ειδήσεις 24/7 , άμεσα και καθαρά
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΤΟΠΙΚΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ – ΚΟΣΜΟΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΜΑΝΩΛΗΣ ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΥΓΕΙΑ
    • STORIES & GALA
    • ΕΚΠΟΜΠΕΣ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
Facebook Instagram
Ειδήσεις 24/7 , άμεσα και καθαρά
Αρχική » Blog » Άνοια: Ανθυγιεινή διατροφή, καθιστική ζωή και λιγότερη αισιοδοξία σχετίζονται με τον αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης της νόσου
ΥΓΕΙΑ

Άνοια: Ανθυγιεινή διατροφή, καθιστική ζωή και λιγότερη αισιοδοξία σχετίζονται με τον αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης της νόσου

adminBy admin10 Απριλίου, 2026Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
Άνοια: Ανθυγιεινή διατροφή, καθιστική ζωή και λιγότερη αισιοδοξία σχετίζονται με τον αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης της νόσου
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email
ΚΤΕΟ Καραμαρίτης ΚΤΕΟ Καραμαρίτης
Μέσα στους παράγοντες που σχετίζονται με τον αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης της άνοιας είναι και ο ύπνος άνω ή κάτω των 8 ωρών

Υγιεινή διατροφή, ύπνος από 7 έως 8 ώρες και αισιοδοξία φαίνεται πως είναι το νέο τρίπτυχο για την μείωση του κινδύνου εμφάνισης άνοιας, σύμφωνα με μελέτες που έγιναν σε άτομα ηλικίας από 35 χρόνων έως και 60 χρόνων.

Τρεις από αυτές τις μελέτες καταλήγουν στους λιγότερο γνωστούς παράγοντες που συμβάλλουν ουσιαστικά στον χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης άνοιας ή Αλτσχάιμερ, όπως αναφέρουν οι επιστήμονες. Ιδιαίτερη μνεία γίνεται και για την φυτοφαγική διατροφή η οποία όμως επικεντρώνεται σε δημητριακά ολικής άλεσης, τα φρούτα, τα λαχανικά, τα φυτικά έλαια, τους ξηρούς καρπούς και τα όσπρια και όχι σε φυτοφαγικά φαγητά πρόσθετα σε σάκχαρα ή με επεξεργασμένα δημητριακά.

Στη μία μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Journal of the American Geriatrics Society», οι επιστήμονες ανέλυσαν δεδομένα για 9.071 υγιή άτομα που συμμετείχαν στην αμερικανική Μελέτη Υγείας και Συνταξιοδότησης και παρακολουθήθηκαν για έως και 14 χρόνια. Οι επιστήμονες διαπίστωσαν πως η αυξημένη -σε σχέση με τον μέσο όρο- αισιοδοξία συσχετίστηκε με 15% χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης άνοιας.

Όσον αφορά την φυτοφαγική διατροφή, οι μελέτες έδειξαν πως ακόμα και σε άτομα ηλικίας άνω των 60 χρόνων, σχετίζεται επίσης με χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης Αλτσχάιμερ και άλλων μορφών άνοιας σε σύγκριση με την κατανάλωση φυτοφαγικής διατροφής χαμηλότερης ποιότητας.

Αντίθετα, η κατανάλωση μιας ανθυγιεινής φυτοφαγικής διατροφής, πλούσιας σε πρόσθετα σάκχαρα, επεξεργασμένα δημητριακά και πατάτες που καταναλώνονται ως μέρος επεξεργασμένων γευμάτων ή fast food, σχετίζεται με υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης άνοιας.

Τα παραπάνω προκύπτουν από μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό της Αμερικανικής Ακαδημίας Νευρολογίας Neurology και στην οποία συμμετείχαν 92.849 άτομα με μέσο όρο ηλικίας τα 59 έτη στην αρχή της. Μια υγιεινή φυτοφαγική διατροφή δίνει προτεραιότητα στα δημητριακά ολικής άλεσης, τα φρούτα, τα λαχανικά, τα φυτικά έλαια, τους ξηρούς καρπούς και τα όσπρια.

Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια διατροφής στην αρχή της μελέτης και έπειτα παρακολουθήθηκαν για 11 χρόνια κατά μέσο όρο.

Οι επιστήμονες διευκρινίζουν πάντως ότι η μελέτη δεν αποδεικνύει ότι η κατανάλωση μιας φυτικής διατροφής υψηλότερης ποιότητας προκαλεί χαμηλότερο κίνδυνο άνοιας, απλώς δείχνει μια συσχέτιση.

Άσκηση και ύπνος

Μια άλλη μετα-ανάλυση 69 ερευνών που αφορούν εκατομμύρια ενήλικες ηλικίας 35 ετών και άνω, αναδεικνύει τη σημασία της σωματικής δραστηριότητας και της διάρκειας ύπνου για τη μείωση του κινδύνου άνοιας.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης, που δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό ανοιχτής πρόσβασης PLOS One, η τακτική σωματική δραστηριότητα, ο λιγότερος χρόνος καθιστικής ζωής και ο νυχτερινός ύπνος διάρκειας 7-8 ωρών μειώνουν τον κίνδυνο άνοιας.

Συγκεκριμένα, η τακτική σωματική δραστηριότητα συσχετίστηκε κατά μέσο όρο με 25% χαμηλότερο κίνδυνο άνοιας στις 49 μελέτες που αναλύθηκαν.

Ωστόσο, οι ερευνητές εντόπισαν σημαντική ετερογένεια μεταξύ των μελετών.

Ο λίγος ύπνος κάτω από επτά ώρες και ο υπερβολικός ύπνος πάνω από οκτώ ώρες συσχετίστηκαν με 18% και 28% υψηλότερο κίνδυνο άνοιας, αντίστοιχα, σε σύγκριση με τον βέλτιστο νυχτερινό ύπνο 7-8 ωρών.

Και πάλι βέβαια οι ερευνητές επισημαίνουν ότι υπήρξε μεγάλη ετερογένεια μεταξύ των 17 μελετών που αναλύθηκαν. Τέλος, η παρατεταμένη καθιστική ζωή, περισσότερες από οκτώ ώρες την ημέρα, συσχετίστηκε με 27% υψηλότερο κίνδυνο άνοιας.

Οι ερευνητές διευκρινίζουν ότι ενώ ο σχεδιασμός της μελέτης δεν μπορεί να δείξει αιτιολογική σχέση μεταξύ της σωματικής δραστηριότητας, του ύπνου και της άνοιας, τα ευρήματα υποδηλώνουν μια συσχέτιση.

Πηγή: https://www.newsit.gr/ygeia/anoia-anthygieini-diatrofi-kathistiki-zoi-kai-ligoteri-aisiodoksia-sxetizontai-me-ton-ayksimeno-kindyno-emfanisis-tis-nosou/4646957/

Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
Previous ArticleTouristik Aktuell: Η Ελλάδα γνωρίζει άνθηση | Oι tour operators διευρύνουν την προσφορά
Next Article Κολοσσαίο: Ανακαλύφθηκαν τμήματα της αρχικής του δομής που ήταν κρυμμένα για αιώνες
admin
  • Website

Related Posts

Νέο φάρμακο αλλάζει τα δεδομένα στον μεταστατικό καρκίνο μαστού

13 Ιουνίου, 2026

Αυτοάνοσα νοσήματα και διατροφή: Η σημασία της πρωτεΐνης στην καθημερινή διαχείριση

13 Ιουνίου, 2026

Συνεχίζεται το πρόγραμμα «Προλαμβάνω»: Νέα φάση από 1η Σεπτεμβρίου με δωρεάν προληπτικές εξετάσεις έως το 2030

12 Ιουνίου, 2026
Leave A Reply Cancel Reply

FOLLOW US
  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube
IMG-2407d1c7bafec3c6cbb21ba754fddd51-V
ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ

Είμαστε εδώ για να σας παρέχουμε έγκυρη, άμεση και αξιόπιστη ενημέρωση.
Με συνεχή ροή ειδήσεων, άρθρα, ρεπορτάζ και οπτικοακουστικό περιεχόμενο, αξιοποιούμε κάθε διαθέσιμο μέσο ώστε η πληροφορία να φτάνει σε εσάς γρήγορα και καθαρά.

Στόχος μας είναι η ουσία της είδησης, η αλήθεια των γεγονότων και ο σεβασμός στον αναγνώστη.
Ενημερώνουμε χωρίς υπερβολές, με ευθύνη και διαρκή παρουσία, 24 ώρες το 24ωρο.

Email: papazoglounews@gmail.com

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥ

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Τηλέμαχος Καμπούρης: Θεσμική στάση ή πολιτική παράσταση;
14 Ιουνίου, 2026
Μητσοτάκης από τον αρχαιολογικό χώρο της Περβόλας: Εδώ συναντώνται οι πολιτισμοί που διαμόρφωσαν διαχρονικά τη Ρόδο
13 Ιουνίου, 2026
Τουρκοποιούν από τον Όμηρο και τη μάχη του Γρανικού μέχρι την Αγια-Σοφιά: Το νέο αφήγημα της Άγκυρας για τον Ελληνισμό της Μικράς Ασίας
13 Ιουνίου, 2026
XΡΗΣΙΜΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ & ΑΠΟΡΡΗΤΟ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ειδήσεις 24/7 , άμεσα και καθαρά
Facebook Instagram YouTube
© 2026 BSee.gr Designed by BSee.gr.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.